ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ

 


Η άλλη πλευρά της διδακτικής

Στα μαθηματικά μας μύησε ο Καθηγητής Κούσης. Ο αυστηρός και σοβαρός τρόπος διδασκαλίας που ακολουθούσε στην τάξη φαίνεται πως ταίριαζε με τη μαθηματική ακρίβεια και σαφήνεια των όσων έλεγε. Δεν είχε σχέση ο χαρακτήρας του με εκείνον του Καθηγητή των Φυσικών. Η διδακτική τεχνική του καθηγητή Κούση βασίζονταν στον αυστηρό ορισμό των εννοιών χωρίς τίποτα το περιττό στην αιτιολόγηση της σκέψης.

Είχε όμως και κάτι άλλο στην παιδαγωγική του ο Καθηγητής μας Κούσης. Η έννοια της πειθαρχίας ήταν « εκ των ουκ άνευ» γι αυτόν. Δεν ακούγονταν ίχνος θορύβου στο μάθημα παρά μόνο η δική του διαυγής και ψυχρή φωνή. Ο κατάλογός του με τα ονόματά μας ήταν ένα εργαλείο επιβολής του νόμου στην τάξη. Το αργό και βασανιστικό ξεφύλλισμα του με επιστροφές στην αρχή και ξανά προς το τέλος έδινε το μήνυμα στην τάξη πως έπρεπε να είναι σε εγρήγορση .Όταν μετά από κάποια λεπτά κατέληγε σαν ρουλέτα καζίνου στον «τυχερό» που έπρεπε να σηκωθεί για να πει το μάθημα ,ένα αίσθημα ανακούφισης απλώνονταν στην αίθουσα . Μπορούσε κανείς να διαβάσει στα πρόσωπά μας : « Ευτυχώς , πάει και σήμερα δε μας πέτυχε..». Κι ο μαθητής στον πίνακα βίωνε το δικό του μαρτύριο. Έπρεπε να αποδείξει πως γνώριζε καλά τα διάφορα θεωρήματα που θα χρησιμοποιούσε .Κάποιο μικρό έστω κόμπιασμα στο λόγο του ήταν απόδειξη πως είχε μάθη επιπόλαια το μάθημα και ότι προσπαθούσε να ξεγελάσει τον καθηγητή του .Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ήταν δυνατόν να ανεχθεί ο Καθηγητής Κούσης. 

Χαρακτήριζε πολλές φορές τον μαθητή που δεν φαίνονταν ιδιαίτερα διαβασμένος με την προσφιλή του φράση ,παρμένη από τα λαχανικά : « Α, ρε κουλουκύθα τι είναι αυτά που μας λές τώρα». Μετά από αυτή τη  φράση ο μαθητής κατέρρεε και βυθίζονταν στην ανυποληψία της τάξης . Φυσικά ακολουθούσε η καταδίκη του με την τελική απόφαση του Καθηγητή : « κάτσε κάτω ρε κουλουκύθα» .Ακολουθούσε η επιστροφή του μαθητή στο θρανίο του και ο γδούπος της προσωποποιημένης «κολοκύθας». Υπήρχαν βέβαια και κάποιοι καλοί μαθητές που απολάμβαναν την εκτίμηση του καθηγητή Κούση. Και σ’ αυτούς όμως ο καθηγητής ήταν συγκρατημένος και όταν εγκατέλειπαν τον πίνακα, τους έλεγε απλά «κάτσε κάτω» χωρίς βέβαια να τους ακολουθήσει το γνωστό όνομα του λαχανικού  .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ 1950-60

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ :ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΒΕΡΓΙΝΑ-Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ Β΄(ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ)